Seasons change, people don’t.

31 Mar

Het is zoals het ooit was, maar allang niet meer is geweest.

Hij kijkt me aan, ik kijk terug, het voelt vertrouwd.

Jaren zijn voorbij gegaan, dingen zijn gebeurd en hier zitten we dan.

De angst slaat me om het hart bij de gedachten dat één van mijn dierbaren

ooit te horen krijgt dat we hier samen zitten, nu, na alles wat er is gebeurd.

Ik wil niets liever dan het verleden achter ons laten, en de toekomst instappen, met zijn tweeën.

Vergeven wat me is aangedaan, beseffende dat we alleen maar mensen zijn,

en fouten maken menselijk is.

De uitspraak ‘Seasons change, people dont’ blijft mijn onderbewustzijn

sluimerend teisteren, mijn bewustzijn verdrukt hem tegen beter weten in.

Hij is de enige van wie ik ooit oprecht gehouden heb, met alle gevolgen van dien.

Plotseling zwart voor mijn ogen  word ik overvallen door een flashback.

Wij. Hij en ik. Samen. Alleen. De golven van de zee op de achtergrond. Een opkomend gevoel van paniek.

Een harde schreeuw. Een onverwachte beweging.  Het geluid van splijtend bot. Gillende omstandigers. De huid verwarmd door het stromende warme bloed. Het moment dat de  smaak mijn mond bereikt, verlaat het bewustzijn mijn lichaam.

Het grind dat kleeft aan mijn wang wanneer ik  weer bij ben. De sirene van de naderende ambulance. Hij verdwijnend in het holst van de nacht.

Ik ben weer terug op deze wereld, en besef, dit heeft nooit moeten zijn.

2 Responses to “Seasons change, people don’t.”

  1. Sa'id March 31, 2011 at 14:30 #

    Treffend. Mooi.

  2. ELMootjes April 2, 2011 at 18:02 #

    Heftig…

Leave a Reply

